Redukcja i kontrola wagi - kilka ćwiczeń - Solaris - rozwój osobisty

Redukcja i kontrola wagi – kilka ćwiczeń

Jeżeli chcesz być zarządcą swojej wagi czyli nie tylko zredukować ją, lecz utrzymać na służącym twojemu zdrowiu, najlepszym dla ciebie poziomie – bądź świadomy tego, iż czekają Cię zmiany przede wszystkim dotychczasowego stylu życia.

Aby przekonać się czy naprawdę jesteś gotów do wprowadzania zmian w swoim życiu proponuję wykonanie następującego ćwiczenia:

Ćwiczenie

Czas trwania około 1 – 1,5 godz

– znajdź ciche, spokojne miejsce
– usiądź wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem.
– zamknij oczy
– wsłuchaj się w siebie i zastanów się, zadaj sobie pytanie:
Czy Rzeczywiście Chcę się Zmienić ?, Czy Rzeczywiście Chcę ważyć mniej ?

Pomyśl o wszelkich możliwych konsekwencjach tej zmiany dla:
– Ciebie
– twojej rodziny
– przyjaciół
– znajomych
– środowiska
– pracy
– hobby

Pozwól niechaj myśli i obrazy przepływają, przyglądaj się im – niech płyną tworząc pewnego rodzaju kompozycję.

Teraz zadaj następne pytanie:
– co zyskam dzięki tej zmianie

I ponownie pozwól płynąć obrazom.

I jeszcze jedno pytanie
– Co stracę dzięki tej zmianie.

Przejrzyj raz jeszcze odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania i zrób bilans strat i zysków

Następnie:
– powoli otwórz oczy
– przeciągnij się jak kot
– weź papier, kredki i narysuj odpowiedzi, które przyszły do Ciebie

Przyjrzyj się wykonanym przez siebie rysunkom i zapisz nasuwające się wnioski.
Jeżeli Twoja odpowiedź brzmi: TAK, masz duże szanse na osiągnięcie sukcesu – w każdym wypadku wszystko zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, Twoich chęci, Gotowości.

Podaję jeszcze kilka ćwiczeń, które mogą być wskazówkami i pomocą dla osób chcącym zredukować , a następnie utrzymać optymalną wagę

Ćwiczenie I
Zacznij notować swoją wagę i wymiary. Nie koncentruj się tylko i wyłącznie na wadze, nie stosuj presji wobec siebie. Dokonuj różnorodnych pomiarów. Obwód nadgarstka, uda itd. Waż się nie częściej niż raz w tygodniu, zawsze w tym samym dniu i o tej samej porze.

Ćwiczenie II
Opisz swoje ciało, w taki sposób, aby osoba widząca Cię po raz pierwszy mogła na podstawie Twojego opisu rozpoznać Cię wśród wielu nieznajomych .

Ćwiczenie III
Stań przed lustrem i przypatrz się swojemu odbiciu ( w tym ćwiczeniu pozostań w ubraniu), najpierw skoncentruj się na całej sylwetce, potem przyjrzyj się każdemu szczegółowi:
oczom
ustom
nogom
dłoniom
itd.
Teraz zapisz co Ci się podoba w Twoim ciele i uzasadnij dlaczego. Zacznij dostrzegać w samym sobie piękno. Następnie zapisz, co cenisz w swoim ciele, może to być jego zdolność do przezwyciężania chorób, szybkiego relaksowania się, gojenia ran, dawania rozkoszy itd. Zrób to starannie, na ładnym papierze.

Ćwiczenie to jest wstępem do procesu akceptowania siebie. Tylko wtedy nauczymy się pielęgnowania siebie samych jeżeli polubimy siebie, spodobamy się sobie, uznamy, że warto.
Celem tego ćwiczenia jest znalezienie w sobie czegoś co nam się podoba.
Za pomocą tego ćwiczenia możesz włączyć w krąg swego postrzegania to, co, do tej pory najczęściej ulegało przeoczeniu.

Teraz zapisz , co i dlaczego chciałbyś aby stało się jeszcze lepsze w twoim ciele. Zastanów się patrząc realistycznie, które z tych elementów warto zmienić.

Ćwiczenie IV

Przygotuj kartkę papieru i coś do pisania, usiądź wygodnie, weź kilka oddechów, zrelaksuj się.
Teraz na jednej stronie kartki spisz wszystkie konsekwencje uzyskania pożądanej wagi. Na odwrocie kartki spisz wszystkie konsekwencje niepowodzenia w redukcji obecnej wagi. Przeglądaj obie strony tak często jak Ci to potrzebne.
W ten prosty sposób będziesz mógł dostrzec konsekwencje swojego działania.
Dla niektórych najsilniejszą motywacją są pozytywne konsekwencje osiągnięcia celu
Dla innych wręcz odwrotnie motywuje ich chęć ucieczki od skutków negatywnych.
Czym umotywowane są Twoje działania?
Jeżeli w tej chwili nie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie, korzystaj z zapisu na obu stronach kartki. Staraj się doprowadzić do sytuacji, w której korzystasz z zapisu na stronie odpowiadającej twoim preferencjom.

Ewa Lalita Kałuska

2 odpowiedzi na “Redukcja i kontrola wagi – kilka ćwiczeń”

  1. Siara pisze:

    Cw=ekologia zmiany, Cw1=po co? jeśli rzeczywiście się chudnie to daje „kopa”, a jeśli nie?, Cw2=Stan obecny-pokazuje wszystko po kolei, wartości, przekonania, nastawienie do siebie, samoocenę itd. Jeszcze tej wersji nie znałem :) Cw3=znane i cenione, Cw4=metaprogram od do=motywacja. A co jeśli ktoś chce ale nie pragnie?
    Fajnie, że Panie podają tu ćwiczenia.
    Pozdrawiam

  2. kotpies pisze:

    Super rada. Każdy w swoim życiu chce zabłysnąć i wymyśla różnorakie sposoby na „czynienie cudów”. Jeżeli ma być to sposób zarabiania na życie to jest OK. Ale jeśli chcemy tym sposobem pomagać – to czy to ma jakiś sens? Ludzie lubią jeść, ponieważ poprzez jedzenie „bronią swojego -JA”. Jedzą ze strachu. Tu nie ćwiczenia, ale zmiana sposobu patrzenia na siebie, a tym samym świadomość samego siebie decyduje o zmianach.

Dodaj komentarz

Ta strona używa cookies.

Czytaj więcej na temat polityki cookies.