Pokarmy o największej zawartości witamin i składników mineralnych - Solaris - rozwój osobisty

Pokarmy o największej zawartości witamin i składników mineralnych

POKARMY BOGATE W BETA-KAROTEN

morele, brzoskwinie, marchew, kalarepa, jarmuż, szpinak, dynia, kabaczek, buraki, grapefruit, sałata, brokuły, brukselka, natka pietruszki, szpinak, kapusta, śliwki, pomidory, fasola, groszek zielony, jeżyny, rzeżucha,
POKARMY BOGATE W WAPŃ

– mleko, sok pomarańczowy, jogurt, kalarepa, suszone figi, serek sojowy tofu, rzepa, jarmuż, brokuły, fasola, kefir, seler, jajka, natka pietruszki, groch, chrzan, czosnek, kukurydza, marchew, chleb razowy, twarogi, maślanka, sery żółte,

utratę wapnia może powodować: nadmiar soli, kofeina, alkohol,
POKARMY BOGATE W KWAS FOLIOWY

sok pomarańczowy, szpinak, fasola, szparagi, rzepa, awokado, zarodki pszenne, brukselka, słonecznik, buraki, maliny
POKARMY BOGATE W POTAS

ziemniaki, awokado, buraki, brzoskwinie, śliwki, sok pomidorowy, jogurt, fasola, boćwina, morele, sok pomarańczowy, pestki dyni, banany, kabaczek, migdały, szpinak, mleko, orzechy
POKARMY BOGATE W CYNK

dynia i pestki dyni, słonecznik, otręby pszenne i kiełki pszenicy, grzyby, kakao, orzechy, groch fasola, soczewica, herbata, cebula czosnek, ryż, jajka, maliny, czarne jagody, buraki, szparagi, marchew, seler pomidory, rzodkiewka,
POKARMY BOGATE W WITAMINĘ A

marchew, szpinak, sałata, pietruszka, szczypior, szczaw, papryka, pomidory, morele, masło, śmietana, ser, twaróg, mleko,
POKARMY BOGATE W WITAMINĘ C

słodka papryka czerwona i zielona, truskawki, brukselka, grapefruit, kiwi, pomarańcze, pomidory, brokuły, kalafior, groch, jarmuż, kapusta, chrzan, porzeczki czarne i czerwone, agrest, żurawiny, czarne jagody, owoc dzikiej róży, jabłka
POKARMY BOGATE W WITAMINĘ D

mleko, masło, grzyby (najwięcej w borowikach), jajka, śmietana
POKARMY BOGATE W WITAMINĘ K

– sałata, groch, olej sojowy, orzechy włoskie, szpinak, kapusta, pomidory, pokrzywa, zielone pomidory, lucerna, igły drzew iglastych

# rozpuszcza się tylko w tłuszczach

# rozkłada się pod wpływem promieniowania słonecznego
POKARMY BOGATE W WITAMINĘ B

* B1 – orzechy arachidowe, drożdże, kasza gryczana, mleko, orzechy włoskie i laskowe, migdały, kalafior, jajka, pomidory, ziemniaki, kapusta, agrest, porzeczki, śliwki, jabłka, groch, fasola, otręby pszenicy, chleb z mąki razowej, płatki owsiane, gryka,

* B2 – drożdże, mleko, migdały, ser, jajka, kakao, twaróg, kukurydza, szpinak, kalafior, jabłka, groch, orzechy, kasza gryczana, groch, otręby i zarodki zbóż, pomidory, szczypior, zielony groszek,

* B3 – ziarna słonecznika, orzechy, drożdże, mąka z pełnego przemiału, fasola, groch,

* B6 – kiełki pszenicy, drożdże, otręby zbóż, ziemniaki, banany, jajka, kapusta, marchew, fasola, orzechy, słonecznik, kasza gryczana
POKARMY BOGATE W WITAMINĘ E

słonecznik, orzechy, migdały, zarodki pszenne, fasola, otręby pszenne, ryż, szparagi, brokuły, seler, groch, kukurydza, płatki owsiane, chleb ciemny, jajka, sałata, fasola, pietruszka, marchew, olej kukurydziany i sojowy
POKARMY BOGATE W MAGNEZ

kukurydza, mak, buraki, siemie lniane, owies, kakao, orzechy, soja, kasze (gryczana, jęczmienna, manna), fasola, groch, czekolada, pomidory i koncentrat pomidorowy, pietruszka (korzeń i natka), pieczywo razowe,
POKARMY BOGATE W SELEN

– ziarno z pełnego przemiału, otręby owsiane, kiełki pszenicy, kukurydza, mleko, drożdże, cebula, białka jaj, czosnek, chrzan, koper, szpinak, nasiona słonecznika, orzechy,

nadmiar selenu może być toksyczny
POKARMY BOGATE W ŻELAZO

płatki owsiane, pszenica, ryż, śliwki, rodzynki, daktyle, maliny, porzeczki, banany, jabłka, wiśnie, mleko, jajka, szpinak, groch, brukselka, pomidory, cebula, kapusta, sałata, drożdże, grzyby, miód, orzechy, czekolada, seler, soja, bób, koper
POKARMY BOGATE W LIT

ziemniaki, pomidory, oberżyna
POKARMY BOGATE W MANGAN

herbata, pieprz, żurawiny, soja, płatki owsiane, kakao, szpinak, sałata, groch, fasola, ryż, kokos, czekolada, maliny, figi, banany, cebula, ciemny miód, ananasy, zielona i czarna herbata,
POKARMY BOGATE W BOR

orzechy, fasola, groch, soja, soczewica, brokuły, kapusta, szpinak, sałata, jabłka, gruszki, brzoskwinie, winogrona, orzechy, miód, migdały, rodzynki,
POKARMY BOGATE W BŁONNIK

suszone śliwki, jabłka, szpinak, ziemniaki, migdały, fasola, kukurydza, groch, soczewica, gruszki banany, chleb razowy, morele, brokuły, rodzynki, seler, marchew, brukselka, truskawki, płatki owsiane, pomidory,
POKARMY BOGATE W PRZECIWUTLENIACZE

(zapobiegają zwyrodnieniu komórek, chronią przed starzeniem organizmu, podnoszą odporność)

– czosnek, marchew, bazylia, jagody, chili, cebula, szpinak, sałata, mięta, dynia, szałwia, pomidory, kalarepa, majeranek, pomarańcza, jarmuż, brukselka, orzeszki ziemne,

POKARMY BOGATE W INDOLE

(unieczynnia toksyny w organizmie) brokuły, brukselka, kapusta, kalafior, rzeżucha, rzepa, brukiew, gorczyca, awokado, szparagi, arbuzy, pomidory, jarmuż, kalarepa, rzodkiewka, chrzan, dynia, grejpfruty, cebula, ciemne winogron

DOLEGLIWOŚCI KTÓRYCH PRZYCZYNĄ MOŻE BYĆ

NIEDOBÓR WITAMIN LUB MINERAŁÓW

WAPŃ – próchnica, paradontoza, zwapnienia żył, kruchość kości, choroby układu krążenia, wysoki poziom cholesterolu, słaba krzepliwość krwi

MAGNEZ – podatność na stresy, stany niepokoju, zdenerwowania i lęku, miażdżyca, ataki serca i zawały, kołatanie serca, arytmia, zawroty głowy, drętwienie kończyn, wypadanie włosów, łamanie paznokci, podatność na próchnicę, szybkie męczenie się, bezsenność, wrażliwość na zimno

CYNK – ataki epilepsji, trudność w gojeniu ran i oparzeń, problemy ze skórą, uzębieniem i włosami, słaba zdolność koncentracji, zaburzenia zmysłu węchu i smaku, anemia, reumatyzm, skłonność do wrzodów żołądka, niedokrwistość

SELEN – podatność na raka, wczesne starzenie się organizmu, mała odporność organizmu, podatność na infekcje, podatność na chandrę i depresję, zmienność nastrojów, ciągłe odczucie zmęczenia, otępienie

ŻELAZO – mała aktywność, anemia, opóźnienia w rozwoju (psychicznym i fizycznym), szara cera, bóle głowy, przyspieszony oddech, łatwość popadania w irytację, zaparcia, mdłości, łysienie, łamanie się paznokci, niska hemoglobina, małą krzepliwość krwi,

LIT – podatność na depresje, rozdrażnienia, agresja

BOR – zaburzenia pamięci, ograniczona sprawność umysłowa, apatia, osteoporoza, obniżenie poziomu estrogenów

FLUOR – próchnica zębów (nadmiar fluoru grozi fluorozą!)

MIEDŹ – podatność na raka, podatność na wrzody żołądka, choroby krwi, niski poziom czerwonych krwinek, nadmiar miedzi może być szkodliwy i może być przyczyną: anemii, zaburzeń układu oddechowego i zaburzeń funkcjonowania wątroby

WITAMINA C – krwawienie dziąseł, podwyższony cholesterol, podatność na zawały i ataki serca, podatność na raka, małą odporność organizmu na przeziębienia, reumatyzm, łuszczenie się naskórka, podatność na krwotoki i pękanie naczyń krwionośnych, przedwczesne starzenie się organizmu

WITAMINA E – zapalenia nerek, żylaki, zakrzepy, trudność w gojeniu ran i oparzeń, bolesne skurcze mięśni, przebarwienia na skórze, zmęczenie, przedwczesne starzenie się organizmu

WITAMINA B1 – złe samopoczucie, nerowość i stany irytacji, depresje, brak apetytu, podatność na zmęczenie, zaburzenia pamięci, bezsenność, problemy z koncentracją

WITAMINA B2 – pękanie i łuszczenie się skóry, podatność na zmarszczki i zajady, bóle i pieczenie oczu (do powstania katarakty włącznie), przetłuszczanie się włosów, problemy w przyswajaniu żelaza

WITAMINA B3 – bezsenność, niepokój, irytacja, rozdrażnienie, niemożność skupienia uwagi, halucynacje, stany melancholii i podniecenia, zapalenia jamy ustnej, nadwrażliwość na światło i hałas, podwyższony cholesterol

WITAMINA B6 – trądzik młodzieńczy, przetłuszczanie się włosów, zaburzenia przemiany materii, zaburzenia wydalania moczu, drżenie rąk, bezsenność, nudności

WITAMINA B12 – anemia, zmęczenie, osłabienie, pieczenie języka, problemy żołądkowe, utrudnienie chodzenia, niepłodność

WITAMINA A – zaburzenia widzenia (zwłaszcza o zmroku), nieprawidłowe funkcjonowanie gruczołów łzowych, łojowych i potowych, choroby skóry, brak odporności, łuszczenie się skóry, problemy z menstruacją i płodnością, podwyższony cholesterol, nowotwory układu oddechowego, zaburzenia pracy nadnerczy

WITAMINA D – bóle w „kościach”, kruchość kości, zapalenie stawów, trudności w gojeniu ran i oparzeń, zaburzenia trawienia, choroby skóry

WITAMINA H (BIOTYNA) – zapalenie skóry złuszczeniem, niedokrwistość, podwyższony poziom cholesterolu

WITAMINA K – krwotoki, nie gojące się rany

WITAMINA F – stwardnienie tętnic, egzemy, owrzodzenia skóry

WITAMINA U – nieżyty żołądka, wrzody żołądka i dwunastnicy, choroby skórne, schorzenia sercowo-naczyniowe

Andromeda

5 odpowiedzi na “Pokarmy o największej zawartości witamin i składników mineralnych”

  1. łukasz pisze:

    jaka dieta zaleca się na bielactwo ?

  2. Wojciech pisze:

    Uważam, że za taką pracę powinno się Ciebie jakoś uhonorować, naprawdę kawał ciężkiej dobrze wykonanej roboty, wszystko w pigułce, którą dodatkowo łatwo przełknąć… Pozdrawiam serdecznie

  3. leki rozrzedzające krew pisze:

    proszę o pomoc ,ile powinnam jeść jarzyn i owoców przy stosowaniu takiego leku,by nie spowodować zagęszzcania krwi wit.K , wszędzie tylko ogólniki, pozdrawiam majka

  4. Gniewomir pisze:

    A gdzie ryby, mieso!!!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona używa cookies.

Czytaj więcej na temat polityki cookies.