Jak przetrwać "czarną godzinę"? Podręczny spis pomysłów - Solaris - rozwój osobisty

Jak przetrwać „czarną godzinę”? Podręczny spis pomysłów

Najczęstszym błędem, jaki popełniamy w „czarnej godzinie”, jest to, że zaczynamy traktować siebie jak wroga. Dzieje się tak wtedy, gdy jesteśmy wściekli na siebie, że czujemy to, co czujemy lub że przytrafiło nam się właśnie to, co się przytrafiło

Tym sposobem emocja lub zdarzenie jest ważniejsze od NAS samych

Tak naprawdę źródłem cierpienia w takich momentach nie jest to, że coś się nie udało lub że czujesz się źle, tylko to że PRZESTAŁEŚ się kochać, bo coś się nie udało. Nie opuszczaj się w trudnych chwilach, bo one są próbą, na ile się kochasz. Nie złość się na siebie

W każdej sytuacji możesz zachować spokój i być szczęśliwy. Od ciebie zależy, co wybierzesz

Co robić:

Jeśli znasz techniki oddechowe, zacznij oddychać w sposób połączony i po prostu pozwól być tej nieprzyjemnej emocji, nie oczekując, że się ona zmieni. Daj sobie przynajmniej 5 minut, aby w pełni wejść w to jakże nie komfortowe uczucie.

Przypomnij sobie, że nie jesteś tą emocją, nie utożsamiaj się z nią, nie dawaj jej większej wagi niż na to zasługuje. Jeśli się jej opierasz, dajesz jej całą uwagę. JEJ a nie SOBIE

Jeśli nie możesz przestać myśleć o tej przykrej sprawie, wyobraź sobie, że nie masz głowy. To proste wyobrażenie przynosi wielka ulgę, ponieważ problemem rodzi się w twojej głowie. Jeśli nie będziesz miał głowy, to gdzie będzie problem?:-)

Rozluźnij ciało. Weź ciepłą kąpiel. Zastosuj aromoterapię..

Zacznij robić coś, na czym się w pełni skoncentrujesz

Spraw sobie przyjemność ( przyjaciele, kino, itd. ale trzymaj się z dala od lodówki)

Powiedz do siebie coś miłego (kocham cię. I tak wierzę, że będzie dobrze) Czuj daną emocje, możesz smucić się czy płakać, ale mów do siebie wspierające słowa

Zwróć uwagę na swoje myśli. Czy wiesz, że to myśl powoduje emocję? Obserwuj swoje myśli i jeśli znajdziesz jakąś negatywną – zamień ją na pozytywną. W ten sposób wykorzystujesz czarną godzinę do zmiany siebie

Uśmiechaj się. Nawet jeśli na początku będzie to sztuczny uśmiech i tak wydzieli się serotonina

Otwórz jakąś mistyczną książkę na dowolnej stronie, prosząc o radę czy wsparcie, i wierz mi, że zawsze znajdziesz odpowiednie na ten moment słowa

Nigdy się nie obwiniaj, ani nie rezygnuj ze swoich marzeń. W zamian zadaj sobie pytanie: jak mogę teraz okazać siebie najwięcej wsparcia? Jak mam pomyśleć o tej sytuacji, aby poczuć się lekko i szczęśliwie?

Zawsze szukaj rozwiązania

Zauważ jakich słów używasz. Przestań mówić NIE, zacznij mówić Tak

Iwona Inga Kubiak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona używa cookies.

Czytaj więcej na temat polityki cookies.